حمايت از گربه ها
نوشته شده توسط : قاسمی

امروز به دیدن یه  دوست رفتم. البته قبلا باهاش قرار گذاشته بودم. قرار ما توی پارک ملت بود. جایی که خانم سامی ،  ۵ سال هست که هر روز صبح،  از حدود 20 گربه و 50 کلاغ پذیرایی می کند. قرار بود باهاش مصاحبه ای داشته باشیم. برای همین هم ساعت ۹ توی پارک ملت حضور داشتم. همراه من دو نفر از هنرمندان عزیز  هم حضور داشتند. غیر از خانم سامی، انتظار رسیدن دوستانمان از انجمن حمایت از حیوانات را هم می کشیدیم. این دوستان به منظور رسیدگی و معاینه گربه های پارک ملت و شروع فاز دوم عقیم سازی گربه های شهری قرار بود که به پارک بیاند. وقتی هم که رسیدند، وسایل و  دارو هاشون رو آماده کردند.اما برای گرفتن گربه ها لازم بود که خانم سامی هم باشند. تو همین گیرو دار بود که  تعدادی از گربه ها برانگیخته شدند. این هیجان به همراه صدای کلاغ ها،  نوید سر رسیدن خانم را میداد. خانم سامی مثل هر روز با کیسه ای توی راه بود. شادی را میتوونستیم توی رقص گربه ها ببینیم، در حالی که  به استقبال خانم می رفتند و دست نوازش خانم رو می طلبیدند. خانم رسید. و از دیدن اونهایی که درکش می کردند و مثل خودش حیوانات رو دوست داشتند خوشحال بود. اون همیشه گله می کرد از مردمی که گربه ها و سایر حیوانات رو آزار میدند. می نالید از این که یه گربه رو کور کرده بودند و یا با تفنگ ساچمه ای، پای  یکی از گربه هاش رو  زخمی کرده بودند. وقتی که رسید شروع کرد به غذا دادن به گربه ها و کلاغ ها کرد. فکر نکنید که اون غذای مونده و خراب براشون آورده بود.  نه. هر روز مرغ تازه باقی مانده از رستورانها و کالباس  براشون میاره. فرصت خوبی بود برای دوستان دامپزشک که آروم آروم گربه ها رو بیهوش کنند. بعد هم بهشون واکسن و آمپول های تقویتی می زدند. زخم چند تاشون رو مداوا کردند و ناخن هاشون رو گرفتند. برای کنترل تعداد گربه ها،  باید بعضی از  اونها رو به کمک داروی خوراکی عقیم می کردند.  

اما بیش از هر چیز درد دل های خانم بود که برای همه ما قشنگ بود، علاقه هاش، مهربونیش ، دنیاش و درد دلهاش. می گفت اگه با کسی حرفم بشه همه کلاغ ها صداشون در میاد. و وقتی میخوام برم،  گربه ها تا در پارک  دنبالم ميان. کلاغ ها حتی روی شونش می نشستند و گربه ها به ترتیب می رفتند تا نوازش بشند.

وقتی که دوستان دامپزشک مجبور بودند برای درمان، چهار تا از گربه ها رو با خودشون ببرند تا هفته دیگه بیارند، اشک رو توی چشمهاش دیدیم.

با دوستان انجمن هم کلی صحبت کردیم. آدرس وبلاگ چند تاشون رو میارم تا اگر خواستید سری به وبلاگ اونها هم بزنید. قول میدم که تا چند روز دیگه عکس هایی از ایشون و دوستان انجمن حمایت از حیوانات رو هم بذارم.

 این آدرس وبلاگ دامپزشک سفید هست.   http://studentspca.mihanblog.com

 این هم آدرس انجمن حمایت از گربه ها. http://persiancats.ir

 و این هم آدرس وبلاگ خانم فتوره چی که از علاقه مندان گربه های ایرانی است.

                                                    http://www.gorbeh-irani.persianblog.com

 

 





:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست